متقاعدسازی تلفنی با چند روش مناسب و پر کاربرد

 

متقاعدسازی تلفنی تجربه ای کاملاً متفاوت از متقاعدسازی و فروش حضوری است. در حالی که هر کدام  مزایای خود را دارند، جنبه های زیادی از متقاعد سازی فروش وجود دارد که هنگام مکالمه تلفنی از بین می روند. 

به عنوان یک نماینده فروش تلفن، شما یکی از سخت ترین مشاغل فروش را دارید. چند چالش وجود دارد که باید بر آنها غلبه کنید که فروشندگان سنتی نیازی به نگرانی درمورد آنها ندارند: 

  1. مشتری هر لحظه می تواند تماس را قطع کند. 
  1. “نه” گفتن از طریق تلفن بسیار ساده تر است. 
  1. شما نمی توانید از تکنیک های فروش غیر کلامی، همانند دست دادن صمیمانه یا تماس چشمی استفاده کنید. 

به دلیل وجود این موانع، بسیاری از فروشندگان بزرگ نمی توانند موفقیت را از طریق فروش تلفنی تجربه کنند. این امر بسیار دشوار است و اساساً فرد متقاعد کننده باید توجه خود را روی عناصر مختلفی متمرکز سازد. 

خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که با ظرافت به بهتر شدن  هرچه بیشتر مهارت متقاعد سازی شما کمک می‌کند تا بتوانید به عالی ترین شکل ممکن، مشتریان بالقوه تان را از طریق تلفن متقاعد به خرید یا استفاده از محصول و خدمات خود کنید. 

      انرژی بالایی داشته باشد 

به عنوان فروشنده تلفنی، شما اغلب نمی توانید با یک دست دادن محکم و برقراری تماس چشمی با کسی احوالپرسی کنید. در فروش سنتی، دست دادن راهی برای بیان حرف های نگفته تان است تا با مشتری بالقوه ارتباط برقرار کرده و اعتماد ایجاد کنید…اما از آنجایی که نمی توانید دست بدهید، باید به روش دیگری متوصل شوید. 

داشتن انرژی زیاد راهی عالی برای وادار کردن سریعتر مشتری به مکالمه با شما است. با تن صدای بلندتر و رساتر صحبت کنید. هر چه ذهن مشتری بالقوه بیشتر درگیر شما شود، احتمال بیشتری دارد که آزادانه صحبت کند. 

روی مسیر تماس تسلط داشته باشید 

  

شما نمی خواهید مشتری احتمالی را کنترل کنید، اما می خواهید سیر تماس را تحت کنترل داشته باشید. بلافاصله، مشتریان تلاش خواهند کرد تا مکالمه را به هر سمتی که می خواهند پیش ببرند. شما باید توانایی این را داشته باشید که آنان را مهار کنید و کنترل مکالمه را به دست گیرید و به جایی هدایت کنید که می خواهید. 

از قدرت عبارات مؤثری همچون «دلیل تماس من این است…» یا «مهم است که این را به شما بگویم…» بهره گیرید. 

آن را برای مشتری بالقوه منحصر به فرد کنید 

همه می خواهند احساس خاص بودن داشته باشند. اگر مکالمه را طوری تنظیم کنید که به نظر برسد شخصی و انحصاری، برای آن فرد خاص است، به احتمال زیاد به شما گوش داده و اعتماد می کنند. باید از اظهارنظر کلی که تابع فرمول “همه پیرو سخنان من هستند” است، اجتناب کنید. در عوض، از زبان قانع‌کنندهتری استفاده کنید، همچون : «من در اسرع وقت با شما تماس می گیرم، زیرا…» 

فرض کنید که بهترین زمان برای صحبت همین حالا است 

این مهم است که برای زمان مشتری بالقوه ارزش قائل شوید. با این حال، پرسیدن این سوال که آیا این زمان، زمان مناسبی برای صحبت است ، به آنان یک فرصت گریز می دهد تا بتوانند از زیر مکالمه با شما در بروند. اگر خواهان این هستید که به وقت آنها احترام بگذارید، این جمله می تواند موثرتر واقع گردد: “می دانم که شما مشغول هستید، اما این فقط یک لحظه طول می کشد.” یا “قصد دارم فقط چند لحظه وقت تان را بگیرم” 

فوریت تصمیم 

       از آنجایی که شما فقط یک صدای تلفن هستید، برای مشتری بالقوه آسان  است که بگوید “در مورد آن فکر می کنم و با شما تماس خواهم گرفت.” اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد، بیاببد بر این واقعیت تاکید کنید که پیشنهادتان فوری و با محدودیت زمانی است، در آینده نیز در دسترس نخواهد بود. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با آنها موافقت کنید در زمانی که این جملات را بیان میکنند: «درباره آن فکر می کنم و با شما تماس خواهم گرفت»، زیرا در آن مرحله متقاعد سازیی در کار نخواهد بود.بتابراین فوراً از ترفندی که ذکر شد استفاده تمابید و مطمئن شوید که مشتری بالقوه می داند که مهم است اکنون تصمیمی اتخاذ نماید. 

از طنز استفاده کنید 

شما یک صدای تلفنی هستید و بس. بر خلاف فروش حضوری، انسانی کردن این موضوع برای مردم کمی سخت است، زیرا نمی توانید آنها را به طور فیزیکی ببینید. در اینجا هم از بهترین تکنیک های متقاعدسازی تلفنی این است که با استفاده از شوخ طبعی، نمود انسانی تری به این قضیه ببخشید. اگربتوانید درخندان مشتری بالقوه موفق شوید ، یک پله بالاتر هستید. 

لبخند 

مشتری نمی تواند لبخندتان را ببیند، اما مطمئناً می تواند متوجه آن شود. وقتی لبخند می‌زنید، لحن صدایتان تغییر می‌کند و حالت شما شادتر و دوستانه‌تر می شود. یک ابزار عالی برای استفاده به این منظور، آینه است.  در اتاقک خود  آینه ای تعبیه کنید و به این اطمینان برسید که هنگام صحبت با مشتری ها لبخند به لب دارید. 

 

نتیجه 

در حالی که ممکن است فروش تلفنی دشوار باشد، از تکنیک های ظریف متقاعدسازی که برایتان عرضه کردیم، به جهت بهینه ترشدن قدرت متقاعدسازی تلفنی و افزایش فروش تان استفاده نمایید.

Posts created 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top